بازاریابی دیجیتال به سمت افق‌های جدیدی حرکت می‌کند. احتمالا تا چند سال آینده شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها و فروشگاه‌های آنلاین تنها روش‌های بازاریابی و فروش نیستند. وقتی که بتوانیم با یک عینک ar وارد متاورس شویم، می‌بینیم که چقدر بازاریابی، تعامل و فروش در این فضا متفاوت و جالب است.

هنوز مشخص نیست متاورس دقیقا چه شکلی خواهد بود، چون هنوز در روزهای اولیه است. اما همین شکل و فضای محدود فعلی هم فرصت‌هایی برای برندها فراهم می‌کند.

به گفته اد بولتون، مدیر مشاور Yonder:

 

این فضایی است که نه تنها مصرف‌کننده را توانمند می‌کند، بلکه به برندها فرصت‌های بیشتری برای خلاقیت در موقعیت کنونی آن‌ها می‌دهد.
برندها می‌توانند آگاهی از محصولات و خدمات خود را به روش‌های جدید در بین مخاطبان جدید و ناشناخته انجام دهند. بدون اینکه نگران [محدودیت‌های موجود در] «دنیای واقعی» [یا در] «نتایج دنیای واقعی» باشند.

بولتون می گوید:

 

همسو کردن برندتان با تجربه‌ای مرتبط با ماموریت، محصولات و خدمات شما را برای مصرف کنندگان ارزشمندتر و معنادارتر می کند.

 

این تجربیات ممکن است زودگذر باشند، اما به برندها این امکان را می‌دهند تا «بذر آگاهی» را در ذهن مصرف‌کنندگان بکارند و به سمت فرصت‌های بیشتری حرکت کنند که می‌تواند «ارزش بیشتری برای مصرف‌کنندگان» ارائه کند. و دقیقا مثل کالاهای ملموس و فیزیکی، هیچ کمبود و مشکلی برای این فرصت‌ها وجود ندارد.

منبع:

https://www.azim.media/%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%85%d8%aa%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%b3/